Wednesday, September 8, 2010

Berusahalah..

Salam alaik. Waah!! Alhamdulillah, akhirnya dikurniakan secebis kesempatan untuk menulis di blog yang dah lame terbiar ni. Emm.. Kehidupan sebagai seorang pelajar amat menuntut diri untuk bersabar dan tabah dalam apa jua cabaran & dugaan. (ceh, ceh.. ayat berfalsafah!) Tapi itu sememangnya hakikat.

Hati, sabar ye. Jangan banyak merungut. Setiap sesuatu tu pasti punyai hikmah tersendiri.
- Ok. Moga kau terus kuat ye. Pebanyakkan lagi amalanmu. Dekatkan lagi dirimu dengan Rabbmu. Sesungguhnya Allah itu bersama-sama dengan orang-orang yang tetap bersabar.

****Istighfar****

Allahu Akbar!!
Aku mohon dijauhkan diriku ini dari sifat malas untuk terus berusaha mencapai apa yang diimpikan oleh seluruh keluargaku. Jauhi diriku ini dari putus asa atas kegagalan yang lalu. Jadikanlah kegagalan itu sebagai titik permula untuk diriku berusaha ke arah kejayaan di dunia & akhirat. Kurniakanlah kecekalan dan kekuatan kepada hamba-Mu ini dalam melawan nafsu diri dan bisikan yang menjadi penghalang untuk aku bersifat rajin. Berikanlah kejayaan kepada diriku ini agar aku dapat menggembirakan hati kedua ibu dan ayahku serta seluruh keluargaku. Agar aku dapat berbakti kepada seluruh umat Islam dan mengembalikan semula kegemilangannya kelak.Amiin..


****Subhanallah****

Segala puji milik-Mu, ya Allah! Syukur diriku ini dikelilingi mereka yang tidak putus-putus memberi kata semangat. Benarlah sabda Rasul-Mu, agama itu nasihat. Sesiapa yang beragama pasti akan saling menasihati & mengingati. Indah sungguh hidup beragama. Syukran, ibu. Syukran, ustazah, ustaz, cikgu & teachers. Syukran, sahabat sekalian. Syukran juga buat mereka yang sentiasa mengingatkan diri yang sering alpa ini. Moga hidup kalian sentiasa diberkati Illahi.

****Masya-Allah****

Diri, ayuh bangkit. Ingat kembali pesananmu buat temanmu. Kata-kata penuh motivasi bukan? Jadi kenapa perlu terus berasa lemah. Ingat kebencian Tuhanmu- Kamu mengatakan sesuatu tapi kamu tidak mengerjakannya(61:3). Jadi, ayuh berubah! Ayuh berusaha menuju kecemerlangan buat ummah. Fastabikul khairat wannajah! :)



Tulus,

FullTimeKhalifah


No comments:

Post a Comment

Syukran!
Senyum khalifah menyubur ukhuwah :)